12 november, 2020

Köpvillkor

Nedan kan du ta del av vad som gäller angående ditt köp på dalawatch.se (nedan Celebra Brands AB)

Svensk lag gäller för köp gjorda i webbutiken och eventuell tvist avgörs i första hand av Allmänna reklamationsnämnden och sedan i svensk domstol. Målet är alltid att du som handlar hos oss ska vara nöjd med ditt köp.

Varor

Produkter och produktgarantier  Alla produkter som säljs är avsedda för användning inom EU och ska följa svensk lagstiftning. Vi tillämpar konsumentköplagen och lämnar 6 månaders garanti på alla produkter. Lämnar tillverkaren en längre garanti om till exempel 12 månader, är det den längre garantitiden som gäller. Produktgarantin gäller inte vid olyckshändelse, onormal användning eller underlåtenhet att följa skötsel- och serviceanvisningar.

Ångerrätt Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har konsumenter i Sverige ångerrätt i 14 dagar. Det finns undantag från ångerrätten, se fullständig lista längre ner. Vid nyttjande av ångerrätten betalar konsumenten returfrakten, men det går bra att höra av sig till oss för att få en returfraktsedel.

Om varan i fråga är oanvänd och lämnas tillbaka i oförändrat skick betalas hela kostnaden för varan tillbaka till konsumenten. Är varan använd och har ett förändrat skick, avgör Celebra Brands AB värdet av produkten i förändrat skick hur mycket du som konsument ska få tillbaka av den totala kostnaden. Du har alltid rätt att öppna och kontrollera varan.

För att nyttja sin ångerrätt har du som konsument 14 dagar, från det du mottagit varan, att kontakta Celebra Brands och därefter 7 dagar på dig att skicka tillbaka varan eller skicka ett bevis att varan är postad.

Returer skickas till Celebra brands AB Boställsvägen 4 702 27 Örebro

Kontakta oss på info@dalawatch.se eller ring tel 019-16 61 30 innan du skickar en retur. Bifoga gärna ditt ordernummer i din kontakt med oss för att vi snabbt ska kunna hjälpa dig.

Skicka varan/varorna som företagspaket, och inte till Service Point eller på andra sätt där paketet måste hämtas ut på ett utlämningsställe. Varor som skickats med postförskott kommer inte tas emot.

Om varan/varorna skadas eller kommer bort på grund av att vårdslöshet, otillräckligt emballage eller förloras under transport till har vi ingen möjlighet att ersätta produkten. Vi tar inte ansvar för försvunna returpaket.

Reklamationsrätt  Konsumenten har inom 3 år från köpet rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats eller som följer av lag. Inom de första 6 månaderna efter köp gäller produktgarantin, alternativt måste säljaren bevisa att felet inte är ursprungligt. När det har gått mer än 6 månader efter köpet faller det över på dig som konsument att bevisa att felet är ursprungligt. Varan ska reklameras omgående vid upptäckt av fel.

Transportskador  Vi skickar allt gods i ordentligt emballage att transportskador inte ska uppstå, men om varan trots allt är transportskadad vid leverans skall detta omgående reklameras av konsumenten. Vid synlig skada ska detta noteras av fraktbolaget, se till att få skadan styrkt av chaufför eller ombud. Behöver varan returernas, se till att kontakta oss omgående. Ta alltid bilder på emballaget i några olika vinklar, samt på varan om denna också är skadad.

Vid eventuell retur  Kontakta oss omgående på info@dalawatch.se eller ring tel 019-16 61 30. Bifoga gärna ditt ordernummer i din kontakt med oss för att vi snabbt ska kunna hjälpa dig.

Outlöst försändelse  Om konsumenten inte hämtar ut försändelsen så att den outlöst går i retur till oss tillkommer en avgift på 200 kronor för att täcka våra extra kostnader för hanteringen. Vill konsumenten ha sina varor skickade igen tillkommer även en ny fraktavgift, motsvarande den fraktkostnad som konsumenten betalade för vid första sändningen. Vill konsumenten få pengarna tillbaka istället för att mottaga varorna så kommer vissa varor (se lista under Ångerrätt) samt fraktkostnader att exkluderas från det beloppet.

Tvistlösning Vid eventuell tvist mellan konsument och säljare rekommenderar vi att man vänder sig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer de allmänna rekommendationer som utfärdas av Konsumentverket och garanterar att vi vid eventuella tvister kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens utslag.

Återbetalning Återbetalning sker inom 14 dagar från att konsumenten häver köpet eller reklamerar varan förutsatt att vi tagit emot varan eller fått bevis på återsändande. Undantag gäller om vi inte mottagit varan eller bevis på återsändande, då gäller 14 dagar från och med att vi tar emot varan.

Betalning och pris

Betalningsmetoder

Vi erbjuder dessa betalningsmetoder:

  • Klarna Checkout – Faktura med 14 dagars betaltid. Kräver att Klarna godkänner köpare och leveransadress. Klarna gör en kreditprövning innan köpet genomförs. Fakturan skickas med e-post till den adress du uppger vid beställningen.
  • Klarna Checkout – Konto. Du får en samlad månadsfaktura på alla köp du gjort med Klarna Konto. Kräver att Klarna godkänner köpare och leveransadress. Klarna gör en kreditprövning innan köpet genomförs. Ränta 19,90%, uppläggningsavgift 0,00 kr, aviavgift 29,00 kr.
  • Klarna Checkout – Kort. Kortbetalning VISA, MasterCard eller Amex.
  • Klarna Checkout – Banköverföring. Direktbetalning som kräver inloggning till Nordea, Swedbank, Handelsbanken eller SEB.

Priser  Priserna som anges i webbutiken ut till konsument anges svenska kronor inklusive moms om inte annat anges. Fraktkostnad tillkommer och beloppet beror på varans vikt och storlek, valet av fraktmetod och land. Totalpriset inklusive frakt framgår i kassan efter val av fraktmetod.

Fakturabetalning  Vid val av faktura som betalningsmetod överlåter vi fordran till Klarna och beloppet måste betalas till Klarnas konto som anges på fakturan, inte Celebra brands AB. Om betalningen inte kommer in i tid tar Klarna ut påminnelseavgift och dröjsmålsränta.

Frakt

Leveranstid  De angivna leveranstiderna är de normala tiderna det tar från att din order är lagd fram till leveranstillfället. Om leveranstiden mot förmodan skulle överskrida 30 dagar har du rätt att häva ditt köp.

Fraktmetoder  I kassan får man välja bland de möjliga leveransmetoderna baserat på varukorgens innehåll. Fraktpriserna räknas ut automatiskt baserat på varornas vikt, skrymmevikt och emballage.

Ändrat transportuppdrag  Vid ändring av transportuppdrag på redan skickat gods tas en avgift ut på 200 SEK inkl. moms. Det gäller exempelvis ändring av leveransadress och ändring av fraktmetod.

PostNord

  • Levereras i brevlådan eller till PostNord Serviceställe.
  • Mindre beställningar skickas som brev.
  • Beställningar över 1 kg skickas till närmaste postombud med MyPack.
  • Kollinummer skickas via e-post i samband med att beställningen lämnar vårt lager.
  • När paketet finns tillgängligt hos avhämtningsstället aviseras mottagaren.
  • Frakt av ett kolli upp till 20 kg.
  • Normal leveranstid 2-5 arbetsdagar beroende på ort.

Personuppgifter

Integritetspolicy Vi hanterar personuppgifter i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation).

Övrigt

Köpinformation Lagerförda produkter levereras alltid till bekräftat pris och förändras priset för en lagerförd produkt mellan order och leverans så gäller det pris som anges i orderbekräftelsen.

Köpavtal  Ett köpavtal ingås mellan säljare och konsumenten i och med att beställningen läggs i webbutiken. Konsumenten måste vara 18 år för att ingå köpavtal.

Betalningsansvar  Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner konsumenten alla villkor ovan och är där med betalningsansvarig när orden är slutförd.

Reservation  Vi reserveras oss för felaktig prissättning, felaktigt angivet pris för frakt och felskrivningar i de texter som förekommer på hemsidan.

Force Majeure Parterna skall vara befriade från skyldigheter som kan följa av avtalet i det fall omständighet inträder som ligger utanför parternas kontroll.

Part äger rätt att häva avtalet, delvis eller i sin helhet, om sådan omständighet inträder. Hävning skall föregås av en skriftlig framställning om uppsägning med angivande av orsak.

Kontakt

Celebra Brands AB Boställsvägen 4 SE-702 27 Örebro

Tel: 019-16 61 30 Mail: info@dalawatch.se

Organisationsnummer: 556979-3986

För att ångra, reklamera fel på vara eller tjänst, kontakta oss på info@dalawatch.se eller 019-16 61 30

Klarna

In order to offer you Klarna’s payment methods, we might in the checkout pass your personal data in the form of contact and order details to Klarna, in order for Klarna to assess whether you qualify for their payment methods and to tailor those payment methods for you. Your personal data transferred is processed in line with Klarna’s own privacy notice.